12.6.16

Kreslený deník

K narozeninám devíti až desetiletých dceřiných spolužaček se mi osvědčil jako dárek skicář 
s akvarelovými pastelkami a štětcem se zásobníkem na vodu v násadce. 
Obvykle skicář načnu a vyplním první dvojstránku. 


Skicáře jsou k dostání v mnoha velikostech a variantách. 
Já kupuji ty s hrubším papírem, aby se do nich dalo malovat i vodou.


Jde hlavně o to, aby se děti naučily vnímat své okolí. 
Aby se naučily aktivně se dívat. 
Povzbuzuji je k tomu, aby "sbíraly" barvy a tvary, které během dne uvidí a zakreslily si je do skicáře. 
Aby zachytily pohled z okna a všímaly si, jak se v průběhu roku mění.


Můžou také nalepit něco, co je zaujme - známku, obrázek, vylisovanou květinu nebo list. 
Také papírové lepící pásky se báječně hodí na zkrášlení deníku. 


Zachytit vzpomínky kresbou znamená mnohem lépe se soustředit na jednu věc. 
Lépe ji vnímat a zapamatovat si ji. 
Nejde jen o kreslení, ale v dnešní "rychlé" době nabízí takový kreslený deník 
dětem okamžik zklidnění a objevování krás, které máme na dosah ruky...


A nakonec jsem ještě přidala knoflík. Pro štěstí :-)

6 comments :

  1. Syn měl také skicář, ne sice tak pěkný, ale moc rád do něj zaznamenával postřehy z okolí.Na jedné vycházce mu jeho vášeň zakázala vychovatelka z družiny. Celá vyděšená mi líčila, jak je můj syn nezodpovědný, vždyť se může tužkou propíchnout!Zákaz jsme vyřešili tak, že přestal do družiny chodit a maloval si doma. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jéje, tak takový argument proti kreslení jsem ještě neslyšela :-) Vím, že někteří lidé to považují za nepřípustné, když se třeba během přednášky nebo vyučování kreslí. Ve skutečnosti to zvyšuje koncentraci a mnohem lépe nasloucháte. Neutíkají vám tolik myšlenky.
      A synovi přeji vše dobré a tužku a papír vždy po ruce :-)

      Delete
  2. Soni, nádherné skicáře připravuješ! U nás doma frčíme s dcerou na deníčkách. V podstatě Rozárka víc kreslí, ale pak dolepuje různé obrázky, nebo si dělá koláže... asi to není o soustředění se na jednu konkrétní věc, ale i toto je úžasná čistička hlavy, relax a odpočinek. A jsem moc ráda, že si vede i vlastní cestovní deníček. Jednak je to naše sběratelka, takže o různé lístečky, obrázky... není nouze, a pak se také učí "dát" na papír myšlenky, zážitky, postřehy... Mám radost. Už pomaličku do této činnosti vtahujeme i pětiletého Adámka :) Soni, měj krásné dny! Jola

    ReplyDelete
  3. To je krásná myšlenka! Vyvolává to ve mě pocit, že nutně potřebuji deník :-) Pastelky už mám.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jsou přesně ty pocity, které jsem chtěla vzbudit... :-)

      Delete
  4. Dobrý den, toto je překrásné! Náhodou jsem narazila na Váš blog při hledání akvarelového skicáře.. Mohu se zeptat, kde je kupujete? Chtěla bych nějaký pěkný, ne úplně malý formát (ideálně aby byl A4 nebo o chlup menší) a s barevnými deskami. Líbil by se mi Moleskin, ale ten nabízí jen nudně černé desky. Nemohu narazit na nic pěkného, budu ráda za tip!

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!