27.6.16

Co s sebou, když kreslím na cestách...

Nemůžu tvrdit, že s sebou beru pokaždé totéž. Záleží na příležitosti, velikosti zavazadla, atd.
Ale mám své cestovní minimum, ke kterému jsem se za ta léta propracovala.
Dříve, když jsem před sebou neustále tlačila kočárek, mi nevadily velké těžké skicáře. 
Kočárek to uvezl a velké tvrdé desky skicáře byly ideální podložkou na kreslení.
Dnes mám místo kočárku ruksak nebo kabelu a každý gram navíc si rozmýšlím.

Oblíbila jsem si skicáře, které nemají víc než 30 stránek (používám akvarelové skicáře, které mají hrubší papír, cca 200 g/m). 
Nebo tvrdé desky skicáře strhnu a první stránku polepím pro zpevnění barevnými lepícími páskami. 
Nebo mám štěstí a najdu skicář s měkkými deskami a dobrou kvalitou papíru (což je bohužel vzácná kombinace).


1 - Hahnemühle Watercolour Book A5
2 - Tenčí skicáře s dobrým papírem (to znamená, že nevsává rychle barvu a barva se nepropíjí na druhou stranu), polepený s Masking Tape, z lokálního obchodu s výtvarnými potřebami.
3 - Fotoaparátů mám několik, od malého kompaktního až po velkou zrcadlovku. Vybírám podle nálady a velikosti zavazadla.
4 - Penál Derwent, vejde se do něj i paleta vodových barev. Z měkkých tužek se v každém penálu tvoří nevzhledné tmavé fleky, tenhle penál se ale výborně pere. 



1 - Van Gogh akvarelové barvy od Royal Talens. Houbičku, která tam byla, jsem vyhodila a místo ní přidala tři další barvy. Nevím, jestli se ještě vyrábí přesně tento model, ale mají různé cestovní varianty. Barvy jsou to kvalitní a přesto ne drahé.
2 - Kuchyňská role nebo papírový kapesník na utírání štětce.
3 - Derwent pastelka, odstín "čokoláda", na okraje a stínování.
4 - Tužky 3B
5 - Pentel štětec s vodou v násadce. Asi nejgeniálnější vynález pro malování v terénu. 
Začaly je vyrábět i jiné firmy. Vyzkoušela jsem různé, ale Pentel je nejlepší. 
6 - Co nejplacatější ořezávátko + guma, Faber-Castell.
7 - Klips pro případ, že by mi vítr zvedal stránky.

Naposledy jsem kreslila v přírodovědeckém muzeu
Je tam tolik zajímavých exponátů, že se tam určitě ještě vrátím. 
Tentokrát jsem se zaměřila na kreslení koster. K tomu se tak často nedostanu :-) 





V některých místnostech byly takové kostky na sezení, v jiných ne. 
Ale podlaha tam byla naštěstí čistá :-) 
A byl tam takový klid. Jenom já a všechna ta vycpaná zvířata...



2 comments :

  1. Krásné, Soni! Jednou jsem si slíbila, že dám na blog "cestovní minimum desetileté slečny", protože naše Rozárka má v baťohu diář (občas dva), samolepky, penálky s fixy, pastelkama... Obdivuji ji, že si to ochotně nosí sama :) Tvé vybavení je krásné a kresby také tak. Máš opravdu krásný dar.
    Krásné dny, Jola

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji Joli! Rozárku zdravím, jen ať si jde za svým :-)
      Já si při pohledu do tašky vybavuji všechny ty klasické články ve stylu "co mám dnes v kabelce" a obrázek průměrné ženské kabelky, kde je rtěnka, zrcátko, tři gumičky na vlasy, hydratační krém a sluneční brýle a u mně tužky, gumy, barvy a štětce :-)

      Delete

Děkuji za milý komentář!