12.2.16

Postní ráno...

Doma se rozhostilo ticho. 
Jedno dítko vypraveno do školy (u nás dnes dostane vysvědčení),
manžel do práce (slíbil, že dnes přijde dřív, juhůů),
a marod ještě spí.
Na gauči (s miskou na zvracení opodál).
V noci má pořád ještě záchvaty kašle, 
tak se snažíme zbytek domácnosti nevzbudit. 
Ale to nejhorší už je za námi. 
Kdo v těchto dnech nemá chřipku, není in.


Já mám chvilku pro sebe. 
Čtu si dnešní biblické texty a nestačím se divit.
Jak je to vše stále aktuální...
Jaký druh půstu od nás Bůh očekává?
...popřát pohostinství bloudícím ubožákům...
...neodmítat pomoc svému bližnímu...
A co víc, v tom textu Bůh jasně ukazuje souvislost mezi našimi skutky milosrdenství a tím, 
jestli budou naše prosby a modlitby vyslyšeny!
Tehdy budeš volat a Hospodin odpoví, 
křičet o pomoc, a on řekne: Zde jsem!
Nemůžu se ubránit myšlence, jakou budoucnost si asi připravujeme, 
když odmítáme pomoc svému bližnímu. 
Jak může Bůh vyslyšet naše modlitby, když ty jsou překřičeny výkřiky nenávisti. 
Nebo když jsme ochromeni strachem...
Budoucnost je pevně v rukách našeho Boha,
to, co můžeme ovlivnit jsou naše srdce...
...zkroušeným a pokorným srdcem, Bože, nepohrdneš...


Od včerejška jsem dostala další dva tipy na postní impulzy.
Na webu Církve bratrské si lze stáhnout pěkné texty pro děti.
A nejen to. Je tam toho více, tak nahlédněte.
Na blogu Letitie najdete postní výzvu+obrázek+liturgické čtení na každý den.
Vše je možno také sledovat prostřednictvím sociálních sítí.
Všem také děkuji za komentáře (jak tady, tak na jiných platformách). 
Jsem ráda, že to lidi oslovuje a že přemýšlí nad tím, jak postní dobu využít.
Pokud máte ještě nějaký nápad, web nebo zdroj, prosím, podělte se s námi!


4 comments :

  1. Jovajova, malému marodovi přeji co nejrychlejší uzdravení! Má vyrobený fajnový pelíšek:-)
    Taky mě přepadli bacilové a uvěznili doma, ale tak jak říkáš, alespoň jsem in no, když už nic:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to přejeme, aby tě ta "módní vlna" co nejrychleji opustila :-)

      Delete
  2. Taky si čtu biblické texty a je mi lépe na duši. Marodům brzké uzdravení, k nám naštěstí chřipka ještě nedorazila.

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!