2.3.15

35 odstínů Soni...

Znovu jeden rok za mnou, znovu mé narozeniny, znovu jeden narozeninový dopis k rozveselení. Kdo by to nepochopil, je mi 35... :-)


35 odstínů Soni...
No jo… nezačal jsem právě nejoriginálnějším způsobem, ale proč se také nesvézt na módní vlně téhle šílenosti srovnatelné se středověkou morovou ranou? Mimochodem – když už jsme u toho středověku – já nevím, ale tady si pořád někdo stěžuje na církev, inkvizici, čarodějnické procesy a výslechy mučením a přitom se jednalo pouze o nepochopení a předběhnutí doby alespoň co se bičů, důtek, svazování a pálení voskem týče…
Ale přiznávám se dobrovolně bez nutnosti připnout mi startovací kabely na bradavky – knihu jsem nečetl, film mě neláká, o čem ten celý poplach v Kovářské uličce je, vím jen z doslechu, a proto si dovolím pojem „odstín“ vyložit po svém a vůbec to celé musím zakamuflovat, aby mi tu na dveře neklepala OSA s požadavkem na výpalné.
Milovaná sestřičko! Další rok tvého života máš úspěšně za sebou a jiný – jistě zase o kousíček lepší – začíná. Nechci tu sentimentálně lkát nad tím, že z celého roku jsem s tebou prožil jen pár kraťounkých dnů, protože oba víme, že to není nedostatkem touhy, ale nemožností žít naše životy tak, jak bychom možná chtěli. O to víc si vážím každé chvíle, kterou jsem s tebou kdy prožil a která mě ještě čeká. Je pro mě strašně zvláštní vidět v tobě všechny tvé odstíny, které jsou tak různé a přitom vycházejí pořád ze stejného místa – z tvého srdce, z tvé hlavy, tvého nitra. Pořád jsi stejný člověk, i když v tolika různých podobách.

      1)      Sestra – to když stojíš vedle mě
      2)      Matka – to když po tobě skáčou tvé krásné děti
      3)      Dcera – to když máš pochopení a lásku ke svým rodičům
      4)      Kamarádka – to když jsi s lidmi, kteří si váží tvé společnosti
      5)      Manželka – to když jdeš za tím, koho sis vybrala a stojíš za ním, kdyby náhodou klopýtl a padal         dozadu
      6)      Dívka – to když mluvíš o líčení a oblékání a vlasech a vůbec těchhle věcech, co jdou mimo mě
      7)      Sestřenice – to když jsi zbláznila všechny mé bratrance (krom Tomáše snad…)
      8)      Vrba – to když do tebe hučím a ty mě necháváš vymluvit se (podezřívám tě, že je ti jedno, co to          melu, ale to je vlastně taky jedna z vlastností vrby – takže ok)
       9)      Princezna – to když jsi krásná a to jsi vlastně vždy
     10)   Bojovnice – to když si stojíš za svým a i když bych tě za to někdy přetáhl židlí, tak tě zároveň i           obdivuju
     11)   Bavička – to když mě rozesmíváš a bavíš a zlepšuješ mi den
     12)   Dělnice – to když pracuješ a do noci makáš na něčem, co třeba ani nikdo neocení
     13)   Učitelka – to když ostatním předáváš to, co ses sama naučila
     14)   Doktorka – to když pečuješ o své nemocné děti
     15)   Překladatelka – to když překládáš, co říká mamka Martinovi (manželovi - pozn.) a Martin mamce a my, co tomu rozumíme, žasneme nad tím, kolik věcí se dá přeložit jiným způsobem
     16)   Válečná zpravodajka – to když popisuješ, jak se Nina s Rafaelem mlátí židlema  
     17)   Kuchařka – to když vaříš a ty nevděčné příšery to pak stejně nechtějí jíst
     18)   Ekonomka – to když utrácíš manželovo peníze a on tě za to ještě pochválí
     19)   Filosofka – to když přemýšlíš o věcech nad námi a nad smyslem věcí dalece přesahující naše bytí       (třeba proč bylo na každé ruličce hajzláku napsáno „400 útržků“, když sis to před zakoupením             stejně nemohla zkontrolovat)
     20)   Fotografka – to když máš na disku přibližně bambilión rozmazaných fotek Rafaela, který se                 pohybuje tak rychle, že ani GoPro nemá šanci ho zachytit ostře
     21)   Ředitelka – to když dokážeš všechno a všem tak krásně naplánovat a rozhodnout, že je radost se         od tebe nechat zmanipulovat
     22)   Sociální pracovnice – to když děláš pro jiné z lásky to, co by jiní nedělali ani za peníze
     23)   Herečka – to když se mi snažíš namluvit, že ti z toho ještě nehráblo
     24)   Uklízečka – to když každý večer dáváš byt do pořádku, aby nevypadal jako kulisy ze                            Zachraňte vojína Ryana  
     25)   Malířka – to když děláš svou oblíbenou činnost a děláš ji výborně
     26)   Záchranářka – to když taháš jiné z maléru a držíš je nad vodou 
     27)   Zpěvačka – to když….no….ale jo….
     28)   Světice – to když se modlíš za jiné
     29)   Dračice – to když v sobě probudíš dráčka
     30)   Manažerka – to když kočíruješ tisíce aktivit, které sis sama navrhla, schválila a teď je nestíháš
     31)   Milenka – to když….dyť víš….
     32)   Filmová kritička – to když se snažíš tvářit jak Spáčilová (Mirka) a pak beztak přijdeš s něčím,             jako že se ti líbí Pán Prstenů
     33)   Průvodčí – to když se vyznáš ve vlakových spojích líp jak mašinführer
     34)   Turistka – to když s krosnou chodíš i vynést odpadky
     35)   Jasnovidkyně – to když víš, že tě mám strašně moc rád

Všechno nejlepší, Soničko moje!

10 comments :

  1. Nádhera, je štěstí mít někoho, kdo vás má tak rád. Krásné narozeniny Soňo, mám Váš blog moc ráda! Petra

    ReplyDelete
  2. Vše nej... víc nemá cenu psát, protože vše napsal Tvůj bratr, je vidět, že Tě má opravdu rád. Je to jistě citlivý mužský, když dokáže vymyslet a předat takhle upřímné z láskou psané přání! Moc Ti ho přeji!Marcela

    ReplyDelete
  3. Všechno nejlepší, je to krásný věk.
    A přání je opravdu originální.

    Ilona

    ReplyDelete
  4. krásné a vtipné přání... poklad! asi spíš ten, kdo jej psal, krásné, že se máte.
    u mě, Soni, získáváš tím, že se Spáčilce líbí Pán prstenů. jo!
    a jinak, přeju vše nejlepší, hodně radosti a opravdového života...

    ReplyDelete
  5. Děkuji všem za srdečná přání. My doma slavili tak trochu s nevítanou střevní chřipkou, takže dort ještě čeká v mrazáku... :-)

    ReplyDelete
  6. To je krásne prianie! A iste pravdivé.
    Tiež ti želám do ďalších rokov veľa všetkých tých nádherných odtieňov tvojho ja. A všetko samozrejme pod nezmerateľným Božím požehnaním.
    Eva.

    ReplyDelete
  7. Všechno nejlepší a Boží požehnání do všech 35ti odstínů ♥

    ReplyDelete
  8. Milá Soňo, přeji Vám všechno nejlepší k narozeninám. Hodně štěstí, zdraví, lásky, Božího požehnání a pastelkové inspirace. Ať se Vám daří. Krista

    ReplyDelete
  9. Milá Sonička, prajeme krásne narodeniny.♥ a moc krásne chvíle do ďalších dní.°°..ooOOO...°°.o.

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!