4.2.15

Pracovní prostor nebo-li "vorking spejs"...

Tak daleko, abych měla svůj ateliér, ještě nejsem, ale ten můj pracovní koutek vám trochu popíšu:


1 – Sedávám na židli značky Ikea, ale dodatečně mi ji vypolstroval tchán, takže je pohodlnější než ta původní. Deka a teplé ponožky se hodí, když je ráno chladněji.
2 – „Thumbnails“ aktuálního projektu. Tohle už je jenom závěrečná (asi třetí) verze, kde si odškrtávám, které stránky už jsou kompletně hotové – jak text, tak obraz.
3 – Velké tvrdé desky na hotové kresby a akvarelový papír Artistico Hot Pressed italské firmy Fabriano.
4 – Kuchyňská role a toaletní papír na stírání přebytečné barvy, utírání štětců a pod.
5 – Laptop, tiskárna a scanner jsou nutností. Při malování mám čas na skypování s rodinou nebo na to, abych se podívala na různé zajímavé pořady.
6 – Tuto pracovní desku používám jenom, když maluji. Barva tak přirozeně lépe stéká. Když kreslím, musím mít papír vodorovně.
7 – Sklenice s vodou mám většinou dvě. Na tmavé a na světlé barvy. Na stole pak leží různé palety, štětce, papír na zkoušení odstínů a kousek kuchyňské role. Tento stůl jsem mimochodem zdědila po švagrovi, který si na něm před třiceti lety psal domácí úkoly.
8 – Barvy, které používám často a ve větším množství mám i v tubách, abych si je mohla naporcovat rovnou na paletu.
9 – Dopolední svačina – bílý jogurt rozmixovaný s mangem a banánem.
10 – Nejčastěji používané fixy, pastelky a štětce pro ten konkrétní den si dávám do nakřáplého hrnečku.
11 – Plastická guma v kovové krabičce od mentolek.
12 – Elektrické ořezávátko z Tchiba – skvělý vynález.
13 – Lampa se speciální žárovkou – tzv. „denní světlo“. Žárovka nesvítí žlutě, ale má tak široké spektrum, že téměř imituje sluneční světlo. To mi umožňuje pracovat i večer bez toho, aby mně bolely oči, nebo aby mi lampa zkreslovala barvy na obraze.
14 – Balkónové dveře - přirozený zdroj světla.
15 – „Nástěnka“ a to doslova – všechno mi to tady visí na stěně :-)





10 comments :

  1. Krásné, Soni! Moc ráda nahlížím někomu pod pokličku, děkuji za pozvání do pracovního koutku :) Jola

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já taky, takže koukej zase jednou vyfotit tvůj nepořádek u stroje... :-)

      Delete
  2. Hmmm, jogurt a mango... (a banán), ale hlavně jogurt a mango. A nejhlavněji mango. Mňam. :D A v kalendáři zrovna pěkný obrázek, barevně se do hodící k prknu a rozpracovanému obrázku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A manžel napochodoval večer do kuchyně, otevřel ledničku a zvolala:
      Ty máš mango! A nic neřekneš! Ty lakomče!
      Já: No coment... Mango je mango...

      Delete
    2. A mimochodem vkusné obrázky si do nevkusného kalendáře vlepuji sama. Asi jednu vydám kalendář...

      Delete
    3. Nemusím se bát, že by můj manžel měl zájem o mango, on je hrozně neovocný. :-)
      O vlastním kalendáři (spíš diáři) jsem taky uvažovala. Koupila jsem si diář Koloběh http://diarkolobeh.cz/, protože se mi líbil jeho "dyzajn". Též se mi stylově líbí další tvorba autorů, jako omalovánky a nekonečný kalendář, ale... vadí mi, jak je v tom spatlané křesťanství a pohanství, tak jsem uvažovala, že bych si ilustrovala vlastní diář, ale nejsem moc systematická. :D Budu prostě ráda, když čas od času nakreslím obrázek a schovám si ho.

      Delete
  3. Milá Soňo, děkuji za nakouknutí a popisek vašich věcí - tím i rady pro malování. Chěla jsem se zeptat, jaké akvarelové barvy a pastelky by jste doporučila pro začátek? Chci začít malovat a nevím, s čím začít. Děkuji. Krista

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na tohle téma - tedy výtvarných potřeb - se už dlouho chystám, protože tyto a podobné dotazy dostávám pravidelně. Tenhle měsíc asi ještě ne, ale slibuji, že to co nevidět udělám... :-)

      Delete
  4. Děkuji za dovolení nakouknout do pracovního koutku, jsem zvědavá, tohle mám ráda:-) A utíkám si taky dát nějakou svačinku, nejvyšší čas!

    ReplyDelete
  5. Krásně inspirativní, milé a útulné místečko :) Tam, kde jsou v hrníčkách tužky pastelky a štětce a voní to tam barvou - tam je pro mě kouzelně.
    Ať se práce daří! Krásné dny přeji.

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!