25.1.14

DIY podložka na cvičení - Turnmatte aus alten Handtüchern

Chvilku jsem hledala ten správný termín (a evidentně ho nenašla). Německý výraz "Turnmatte" jsem zadala do překladače a když na mně Google vyplivnul "zase matný" řekla jsem si, že tudy cesta nevede. Takže se omlouvám za tu podložku na cvičení, ale nic lepšího mně nenapadlo. 
Už delší dobu jsem si nějakou chtěla koupit, ale odrazovaly mně dvě skutečnosti. Neskladnost a umělohmotný zápach. Manžel používá na své domácí cvičení větší ručník - odtud má inspirace. Když jsem vyřazovala starší osušky, vznikl tento nápad.
Co jsem použila: dvě stejně velké osušky (130 x 60 cm), staré povlečení na peřinu, tenčí vlies (120 g).

jak ušít podložku na cvičení

Dala jsem na sebe tři vrstvy - osuška, vlies, osuška. Sešpendlila a proštepovala. 



Pak jsem staré povlečení roztrhala na dlouhé pruhy a ty sešila asi takhle:

jak ušít podložku na cvičení

Lem jsem nejdřív našila na zadní stranu. Pečlivě obšila růžky, aby se pak daly dobře otočit na líc.

jak ušít podložku na cvičení


U velkých dek jsem lem nakonec sešívala taky šikmo, ale tady to nebylo až tak důležité a tak jsem jenom konce přišila na sebe.


Na líc jsem si lem přišpendlila, aby mi později nevzniklo nějaké kubistické dílo a těsně kolem okraje přišila. Kdo to chce mít superhezké šije v ruce. Já jsem chtěla mít lem tentokrát hodně široký.

jak ušít podložku na cvičení

Růžky musí lícovat.

jak ušít podložku na cvičení

jak ušít podložku na cvičení

Hotovo. Podložka je skvělá, savá, měkká (ale ne moc), jednoduše vypratelná, nekloužou po ní nohy (při klikování),  a je mnohem skladnější než pěnová podložka. 

DIY podložka na cvičení

DIY podložka na cvičení

Tady už se někdo pustil do toho...

DIY podložka na cvičení

4 comments :

  1. Oslík bude model, po cvičení na super měkkoučké podložce. Dobrý nápad, já mám tu kupovanou s umělohmotným pachem a stejně ji přikrývám osuškou. Tohle je nápad na jedničku, U Jeve jsem viděla už vloni podložlu zrecyklovanou ze starých košil.zdravím k vám domů Marcela

    ReplyDelete
  2. Skvělý nápad! Díky za něj :) Zrovna zítra vyrážím po delší době cvičit a přemýšlím co s sebou a jak se potáhnu s karimatkou....

    ReplyDelete
  3. Soni zdravím po dlouhééé době. Ta podložka je príma ! Přesně cena a smrádek.... Váš nápad je hrozně prima :-) Zdravím k vám domů a doufám, že máte kapku sněhu. Nám trošičku padá, tak uvidíme :-) Krásný večer!

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!