20.12.13

Reorganizace hraček aneb méně je někdy více...

V posledních týdnech vpadal Raphaelův hrací prostor od rána do večera asi takto:


Na fotce vidíte krabici, ve které byly původně všechny ty hračky, které leží kolem. Poté následovala celý den hra, která vypadala asi takto:


Asi tušíte, že jsem jako správný pedagog pochopila, že dítě nepotřebuje hračky, ale krabici. A tak jsem mu pořídila ještě jednu z pevného kartónu, protože upřimně, plastová krabice nic nevydrží. To ta papírová sice taky ne, ale když se roztrhá, vyhodí se a nahradí jinou. Navíc se na rozlámané plastové krabici můžou děti nehezky pořezat.


Nina krabici pokreslila, já jsem mu plastickou gumou přilepila kolečka (talířky IKEA) a už mohl klouzat z kopečku dolů...


Tady Nina ještě navrhla komfortnější variantu...


Ostatní hračky jsem sbalila do velké tašky a dala zatím do sklepa. On jejich čas zase přijde. Zůstalo jenom několik autíček, které jsou opravdu denně v nasazení. Po všech úpravách vypadá hrací prostor takto (Aha, koukám, že mi ukradl váleček na těsto. Asi řadící páka, ne?):


6 comments :

  1. :-D u nad to tak nejak vypada stejne a to si mala nejradsi zuzla tvrdy knizky a auticko uz tu taky bylo jen musi byt pod dohledem lehce na sebe hazi auticko jak radi :-\

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-) záleží určitě na "odolnosti" dítěte. Raphael je hodně robustní. A pády z jakékoli výšky jsou spíš vítanou zábavou. No a to, že vše letí vzduchem byl i jeden z důvodů, proč jsem hračky zredukovala. Ne ze strachu o něj, ale jeho neočekávané ataky dřevěnými kostkami a těžkými dřevěnými autíčky (to je za tu mou láska k přírodnímu materiálu, plastovým to tak nebolí) byly už opravdu nebezpečné...

      Delete
  2. Soni jsi šikulka! Líbí se mi jak si vyhraje i s válečkem:-)))
    Ajka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajko, je pravda, že já toho moc nenapeču, tak ať je aspoň zapojen do hry :-)

      Delete
  3. Soni, parádní nápad! :) Tohle je krásně recyklační autíčko, které mu neublíží, a navíc přinese spousty legrace. A ano - u nás také fungovalo odklízení hraček. Když jsem je pak po delší době vytáhla... to zas bylo radosti, jako z nových :)¨
    Krásné dny! Jola

    ReplyDelete
  4. Ano, odklízení a opětovné vytahování staro-nových hraček asi funguje všude :-)

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!