10.6.13

Vídeň - Wien

Strávila jsem dva krásné dny ve Vídni. Navštívila tři muzea. Udělala asi tisíc fotek. Alespoň malou ochutnávku vám přináším v tomto a příštím příspěvku. Musela jsem to rozdělit a velmi jsem se krotila ve výběru fotografií, nejraději bych vám ukázala všechny ty nádherné exponáty.
Ve Vídni jsem žila šest let. V malé nenápadné nemocnici svatého Josefa se tam narodila má dcera. Ráda se do Vídně vracím...

Vídeň, to je město, ve kterém hned za mercedesem jede drožka...


Vídeň, je metropole umění, kde si můžete v drahých galeriích koupit velmi drahé obrazy...


Vídeň, je plná žen, které nakupují v drahých obchodech a přesto nevypadají lépe...



Vídeň, je město s dobrou operou, naproti které je ještě lepší kavárna... 





Vídeň je plná muzeí. V těch nejstarších narazíte na krásné české exponáty. 
Za všechno můžou Habsburkové...











A na závěr - pečlivá vídeňská policie. Špatně zaparkované auto v centru se stalo na chvíli turistickou atrakcí. Dole měří policie rychlost v centru města...


13 comments :

  1. Krásná reportáž Soni:-)
    Vybrat z tolika fotek jen pár, to je dilema, to znám:-))))
    Ajka

    ReplyDelete
  2. nádherná reportáž, hned bych se tam jela podívat.

    ReplyDelete
  3. Sonjo, navnadila jste mě! Vídeň mám moc ráda. Vnímám ji jako neuspěchanou klidnou metropoli se spoustou nejen uměleckých zážitků. Je mi tam moc fajn. Určitě tam co nejdřív zajedu, mám to kousíček vlakem.Táňa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Srovnáváno s Prahou je Vídeň opravdu klidná... A zvlášť v létě, kdy se polovina Vídně odstěhuje k moři :-)

      Delete
  4. Mila Sono, take mam Viden moc rada, je to jedno z mest, kde bych chtela zit. Mate moc pekne fotky, prozradite jaky pouzivate fotoaparat? Dekuji za odpoved. Petra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za pochvalu! Normálně používám Fuji FinePix E900. A upřímně asi ani neumím využít všechny možnosti takového fotoaparátu. Na to jsem moc velký amatér. Ale do Vídně jsem si s sebou vzala menší fotoaparát mé dcery a to byl Nikon Coolpix S500. Je asi hodně oblíbený kvůli své velikosti, ale upřimně, má akumulátorovou baterii na dobíjení, která vydrží půl dne intenzivního focení, a která se umí pěkně rozpálit. Bylo nepříjemné držet v ruce horký kovový fotoaparát. V muzeu se kromě toho nefotilo moc dobře. Zákaz blesku a všudepřítomné šero se podepsalo na ostrosti fotek.

      Delete
    2. A ještě bych měla dodat, že všechny fotografie posléze upravuji v programu PhotoScape.

      Delete
  5. Drahá Sonja, skutočne nádherné fotky a Tvoje komentáre k nim sú nielen pravdivé ale veľmi zaujímavé. Krásne skice, máš obrovský talent, ďakujem. Krásne dni Ti prajem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji Mery, jsem ráda, že jsi mně zase navštívila :-)

      Delete
  6. Krásná reportáž, miluju Vídeň, takhle jsi mi připomněla hezké okamžiky, které jsem tam prožila.

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!