29.10.12

Vánoční stromeček


Včera se mně jedna Američanka zeptala, jestli u nás lidé opravdu takhle sami nosí stromečky domů. Zajímavá otázka, že. Nejdřív mně úplně zarazila. Jasně, že nosí. Můj muž ho domů nosí každý rok. Nemáme auto, maximálně si může vzít sáňky, když je dost sněhu...  
Ale pak jsem si uvědomila, že když člověk žije v nějakém americkém městě a od malička si domů všechno vozí v autě, asi nic takového už nezná. Nebo třeba ten pouliční prodej. Před Vánoci je tady v Brucku minimálně pět pouličních prodejců vánočních stromečků. Většinou jsou to soukromníci - sedláci, kteří prodávají svoje stromky. Je to hodně studená práce. 
Stejně jako prodej kaprů v Čechách. To třeba tady v Rakousku vůbec neznají a já jim o tom ráda vyprávím (popřípadě ukážu nějaké to foto obří kádě). Kdo to nezná, ten kouká - a to jsou ti kapři fakt živí??? :-)
Patří to k vánoční době a je dobře, že ještě nemusíme všechno nakupovat v supermarketu. 
Těším se na vánoční trhy, které jsou pro Rakousko typické. Ne, že bych musela něco kupovat, ale ta vůně svařáku, když jdete městem, hmmm... už brzy :-)


13 comments :

  1. Jé, taky jsme měli sobotu "válecí" - úžasné...
    a musím říct, že jsemse skoro lekla, když jsem si přečetla nadpis...ano, už to brzy bude tady...

    ReplyDelete
  2. Taky to u nás na Valašsku za oknem vypadá vánočně. U nás se tradičně vypravuje tatínek se synem pár dní před štědrým dnem na stromeček do lesa. Nechtěla bych skončit u toho ze supermarketu, to bylo moc smutné, jsem ráda, že na nich nejsme ještě tolik závislí. Taky se těším na vánoční trhy, bude-li čas chystáme se do Vídně, jen tak nasát vánoční atmosféru. Jednou jsem tam byla, padal sníh a bylo to úžasně vánoční. Jeden známý kněz, který působil i u nás tam má farnost a nabídl nám nocleh.
    Díky Vašim dvoujazyčným úpříspěvkům si zopakuji i němčinu, ať se daří M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, rodiče také chodí pro stromeček do lesa.
      Co se vánočních trhů týče, ve Vídni jsem žila šest let. Trhů je tam spousta - od těch hodně kýčovitých (Rathausplatz) až po ty umělecké, které stojí za to. Rozhodně bych ti doporučila trh Am Spittelberg, který je zaměřen na umělecké a rukodělné produkty - tady si můžeš prohlédnout nějaké fotky (http://www.spittelberg.at/index.php?de_wm_foto_wm10_kunsthandwerk).

      Delete
  3. Jenom doufám, že se nedočkám doby, kdy si v e-shopu vyberu stromeček a kapra-nebo už hotové řízky- a doveze mi to PPL. Stromeček už bude v krabici ozdobený, jenom ho vytáhnu z krabice a postavím do obýváku. Hrozná představa!!!
    Advent je nejkrásnější období v roce, završené Vánocemi. A ten výběr a nákup stromečku k tomu prostě patří:=)

    ReplyDelete
  4. Jej veru, ani som si to neuvedomila, že sa nám takýto kolorit tiež pomaličky vytráca... Tiež si už stromček vozíme na streche auta. Ale doby, keď sme ho nosili v rukách cez pol Bratislavy boli krásne romantické. Vďaka za pripomenutie. :)

    ReplyDelete
  5. Obrázek je jako vždy moc pěkný. Jak si přidala fotku zasněženého prádla, u nás to vypadalo dost podobně, taky jsem ho tam zapomněli. Vánoce se blíží a já se na ně moc těším.
    Chtěla jsem se zeptam, jak jsi udělala tu tabulku s tím facebookem tady na stránkách? Dnes jsem si založila stránky mého blogu na fb také a chtěla bych si něco podobného vložit do stránek taky. Děkuji moc za pomoc a odpověd.
    Krásný zbytek dne

    ReplyDelete
    Replies
    1. To v podstatě není nijak těžké. Na své fcb stránce musíš najít vytvoření štítků (Centrum nápovědy - správa účtu - Štítky - Jak lze vytvořit štítky). Tam si vybereš možnost "štítek stránky" a dostaneš rovnou nabídku připojit štítek na Blogger. Pak tě to navede přímo na blogger - stránku "Rozvržení", kde můžeš upravit nápis a umístění štítku.

      Delete
    2. Děkuji moc =) sama bych na to asi nepřišla. Díky. =)

      Delete
  6. Wir (in Deutschland) tragen unseren Weihnachtsbaum auch so nach Hause, wenn nicht an der Spitze noch ein zweiter mit trägt. Und bei uns gibt es auch noch (nicht wie oft in Amerika/vielleicht habe ich auch nur Vorurteile) echte Weihnachtsbäume!
    Schnee liegt bei uns noch nicht, aber es ist richtig herbstlich geworden.
    HG Uta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja mit einem großen Baum ist das sicher schwieriger. Unser hat immer max 1 Meter 50. Das schafft der Papa alleine :-)

      Delete
  7. Krásná ilustrace :-)
    Hned mám zase o kousek vánočnější náladu :-)
    Od doby, co máme děti, má pro mě stromeček a všechno okolo o to větší kouzlo. Krásný večer!

    ReplyDelete
  8. Také jsi mi přivolala vánoční náladu, stromeček, kapři, ale hlavně vánoční trh se svařákem :-)

    ReplyDelete
  9. Děkuji vám za komentáře. My jsme zavedli doma zvyk, že stromeček zdobí v noci andělé. My jim jenom všechno připravíme na balkón - ozdoby, stromeček... no a ráno je ozdobený a svítí... :-)

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!