24.9.12

Tichý a pokojný duch...

Dnešní tichá chvíle je trochu o nás - o ženách. V prvním listu svatého Petra čteme:

Vy, ženy, se podřizujte svým manželům. Někteří z nich odmítají boží Slovo, ale mohou být získáni beze slov jednáním svých žen, když uvidí, jak čistý a uctivý život vedete. Vaše krása nespočívá ve vnějších věcech – v okázalých účesech, zlatých špercích a nádherných šatech – ale ve vašem srdci. Ozdobte své nitro nepomíjivou krásou tichého a pokojného ducha, který je před Bohem velmi vzácný. 
(1.list Petrův 3;1-4)

Dnes ráno jsem tento text pročítala a promýšlela. Je starý dva tisíce let, ale jak trefně zasahuje naše slabiny. Jak často jsme my ženy hlučné a nespokojené - křičíme, abychom byli slyšet a vidět; chceme uznání, komplimenty, věčnou úctu a dík. Chceme, aby okolí plnilo naše příkazy a představy. Jsme nespokojené se stavem věcí - s platem manžela, s chováním dětí, s tím, že máme děti, nebo naopak s tím, že děti nemáme. Chceme, aby se všechno vyvíjelo podle našeho plánu... A v tom veškerém honění se za vlastními představami o správném životě nemá tichý a pokojný duch žádnou šanci.


Co nám ale náš první papež ukazuje v souvislostech je, že srdce muže nezískáme vnějšími ozdobami, ani oslňující kariérou nebo splněním všech našich plánů, ale jen tichým a pokojným duchem - a to (považte) beze slov! - něco takového si žena snad ani neumí představit :-) Pokojný pro mne znamená i spokojený duch. Jen tak můžeme vydávat svědectví o Boží lásce. A nejenom našim mužům, ale i našim dětem a všem lidem, se kterými se setkáme. 

Ani ten nejlepší účes a dokonalý make-up nedokáže zakrýt naše nespokojené a nepokojné srdce. 


9 comments :

  1. to je krásné ... mám ráda ten ... jsem hlučná a dny jsou hektické .. někdy tak, jak moc si je sama hektické udělám ... vždycky mne ale okamžiky napoví ... že mám přečíst pohádku, že ne potřeba jeden druhému dopřát klid ... a prostor ...

    ReplyDelete
  2. Krásné a pravdivé. Vždycky mne znovu udiví, že se lidé za ta staletí vůbec nemění...dělají stejné chyby, mají stejné vady a úchylky, stejné touhy a přání.

    ReplyDelete
  3. Dostala se mi do ruky kniha Uzasna od John a Stacy Eldredge,pro zeny o tajemstvi zenskeho srdce a je to k tomu tematu,co tady pises a vic....
    Dost dobra kniha,vsem doporucuju.Pro muze vydali stejni autori Pozor srdce muze! .... taky dost dobra a nejen pro muze.
    Cetla jsem obe knihy i v nemcine rekla bych,ze preklad do nemciny je rozsahlejsi....kdyby mel nekdo zajem,nazev je Weisst du nicht,wie schön du bist? a pro muze Ungezähmte Mann.Moc zdravim Zdiska

    ReplyDelete
  4. Super krásne čítanie...a práve teraz mi prišlo veľmi vhod :-)

    ReplyDelete
  5. Jednoduché a pravdivé. Každý den nepřestávám myslet na to, že se i dnešní moderní život řídí jednochými prastarými pravdami. Kolik by bylo šťastnějších žen, o kolik míň by se rozpadlo manželství, mít dar pokojného ducha v dnešním hektickém prostředí.

    ReplyDelete
  6. pod to nemohu napsat nic jiného než "Amen."

    ReplyDelete
  7. Děkuji vám za milé komentáře. A Zdíško, tu knížku "Úžasná" jsem si tuším koupila, ale ještě nečetla - patří k těm do zásoby. Zkusím ji někde vyhrabat a přečíst.

    ReplyDelete
  8. Tesat do kamene.
    Pravdivé až mne zamrazilo.
    Jak moc tohle prožívám ve zvém životě.
    I to o tichém svědectví beze slov.
    Díky moc, za ta slova.

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!