12.8.12

Příprava na výtvarnou výchovu

Na výtvarnou výchovu má mít Nina krabici od bot (na všechny ty barvičky a štetce) a tak jsme ji trošku vylepšili. Ninka si vybrala dvě látky se stejným vzorem, jednu růžovou, druhou bílou, žlutou mašličku a růžové knoflíky. Nahoru jsem jí vytiskla jeden můj obrázek a zatavila ho do fólie. Lepila jsem to dva dny, ale myslím, že to celé vypadá dobře. Možná bych měla něco takového vyrobit i na doma :-)


 

Když odhlédnu od toho, že na povinném seznamu pomůcek do školy jsou vodovky za 29 EUR (725 Kč) a olejové pastely za 13 EUR (325 Kč) - uff, taky jsem na to koukala jak puk - mám radost, že jsem si mohla vyzkoušet něco nového. Barvy jsou to parádní. Rychle zasychají - netvoří louže na papíře a mají krásné odstíny. Výborně se míchají na paletě. Jsou to vlastně tempery v kostkách. Takže jsme s Ninkou celou sobotu míchaly barvy a experimentovaly. Namalovala jsem jí paletu, aby věděla, jak ty odstíny vypadají na papíře a na zadní stranu přidala pár rad ohledně míchání barev. 


 Vepředu moje paleta, vzadu Ninky pastelové odstíny, které si sama vytvářela:

Nejtěžší pro mne vždy byla tělová barva. Jako dítě jsem dělala tu chybu, že jsem míchala červenou a žlutou a pak všichni vypadali jako Číňané :-) A tak jsem se snažila Nince vysvětlit, jak na to. Ale je to hodně o cviku a o správných odstínech, protože z červené a modré se může stát taky rychle fialová...


Kdysi jsem pro Ninku malovala tenhle názorný seznam, aby věděla, co má nakoupit :-)



5 comments :

  1. Wau .. no to vypadá báječně ... to je taková paráda ... krásné barvičky ...

    ReplyDelete
  2. Páááni, móóóc peknučce jsi tu krabici od bot vymazlila:o))). To se bude dcerce ve škole krásně čmanit. Ty barvičky jsou super!

    ReplyDelete
  3. Mila Sonja, krasna krabica, skvele ste to s dcerkou vymysleli, aj mne by sa zisla taka nejaka na sicie potreby, mozno sa necham inspirovat. Teda tvoj navod ako docielit telovu farbu je skvely, radost mat taku kreativnu mamicku - tolle Mutti :o)

    ReplyDelete
  4. Nádherná krabice a krásné malování.

    ReplyDelete
  5. Krabice je dokonalá, mám teď nutkání všechny krabice takhle krásně vylepšit.

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!