25.4.12

Něco pro děti na cesty

Nápad na cestovní penál ze starého DVD obalu jsem viděla na tomto blogu (anglicky):


Skvělý nápad jsem dnes zrealizovala. Hodí se na cesty do auta, do vlaku nebo my to určitě využijeme při návštěvě kostela, kdy si může Ninka vybarvovat biblické ilustrace. 
Potřebujeme: obal na DVD, látku, lepidlo na textil, papír, nůž, nůžky.

Z DVD obalu odstraníme přebal s naším oblíbeným filmem :-) a vyřízneme kolečko, které drží disk.


K tomu jedna poznámka. Abyste se poučili z mých chyb. Existují různé druhy obalů na DVD. Nejčastější jsou tyto dva. Jeden má to kolečko pro disk spojený s okrajem, ten druhý tam má malou mezeru. 

Já jsem bez přemýšlení nejdřív vzala ten první druh, ale u okraje jsem to už nebyla schopná tak přesně vyříznout a celý okraj se mi zlomil.

U druhého obalu to už díky té zmiňované mezeře nebyl takový problém. Vystřihneme kartón, který obalíme látkou. Na zadní straně dobře přilepíme lepidlem na textil. Zároveň vytvoříme kapsu na pastelky (fixy), který také vzadu přilepíme. Já jsem nakonec na zadní stranu přilepila bílý papír. 



Takto obalený kartón vlepíme na místo, kde byl dvd-disk. Nalevo pak vložíme papíry na kreslení nebo omalovánky. Ještě vložíme přebal, který jsem já vystřihla z barevného papíru. Vy můžete třeba vytvořit koláž nebo dát vybarvit obal dětem.


Hotový výrobek sklidil velký úspěch. Nina se hned pustila do vybarvování. Jak už jsem psala, my to nejvíce využijeme při nedělních návštěvách kostela. 




11 comments :

  1. to se mi moc líbí

    já bojuji s klasickými obaly na cd, mám jich spoustu a stále si říkám co s tím, musím pohledat na netu

    ReplyDelete
  2. Pěkný nápad. Jen jsem nepochopila, co je špatného na klasickém penálu a papírech. My už od Mirčiných dvou let s sebou všude vozíme malý podlouhlý penálek Hello Kitty, kam se (kupodivu pohodlně) vejdou velké trojhrané pastelky, razítka i ořezávátko a normální vytrhávací bloček A5 a výborně to plní účel. :o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nic proti penálům :-) Tohle je spíš článek na téma - co se starým obalem. Takže taková recyklace...

      Delete
  3. Hezký a praktický způsob recyklace. Vaše provedení se mi moc líbí. Škoda, že u nás v kostele musí sedět děti přibité jako hřebíci, pořád s tím tak nějak bojujeme. Moct si aspoň kreslit, určitě by byly hodnější...Ale to až tak nesouvisí s penálem samotným :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je mi líto. Chce to zkusit být asertivní a neoblomný. Do kostela patří všichni a hlavně děti! Na otázku, kdy začít chodit s dětmi do kostela, odpovídá můj známý - v těhotenství, a nikdy nepřestat... My máme třeba v kostele stůl s knížkami. Beru s sebou i třeba nakrájené jablíčko. Děti nemusí dávat 100procentně pozor, vnímají mši podprahově. Hodně úspěchů!

      Delete
    2. U nás to jde bohužel spíš úplně opačným směrem. Místní kněz zavádí věci, které byly zvykem v minulém století např. se u nás v zimě v kostel skoro vůbec netopilo. To se nedalo s dětmi chodit i dospělým to bylo nepříjemné, nic nezabírá, kněz si stojí za svým a kostel se vyprazdňuje a je mi z toho docela bídně, když si vzpomenu na časy mého dětství, kdy jsme musely jako děti stát, protože bylo plno... Úplně vedle jsem byla, na popelení středu. Odmítal dát dětem (cca předškoláci a první stupeň ZŠ) popelec na čelo, to jsem byla jako matka úplně v šoku, ještě, že se ten můj předškolák nedal přemluvit, aby se mnou šel. Měla bych co vysvětlovat. Chlapečka s maminkou co popelec nedostal, jsem od té doby v kostele neviděla, tož tak nějak u nás, ale beru to tak, že je to taky zkušenost, která nás něčím obohatí...

      Delete
    3. Být vámi, obrátím se na biskupa a vše mu třeba v dopise vylíčím. Něco takového by kněz neměl dělat (jako odmítat popelec). Kněz nemá takové kompetence. A jediný, kdo tady něco zmůže je biskup, jenomže, když mu to neřeknou věřící, nemůže se to dozvědět. Kněží jsou v Čechách obecně více uzavření a řekla bych obezřetní co se práce s veřejností týče. Není to úplně jejich vina, je to prostě následek historického vývoje.
      Na druhou stranu si jako věřící nemusíte nechat vše líbit. V kostele a ve farnosti tvoříme přece společenství a kněz je jeho součástí. Nestojí mimo.
      Taky vám doporučuji (a prosím), abyste se za svého kněze modlili, postili a snažili se mu vytvořit "rodinu". Ono to v dnešní době a v navíc v ČR není vůbec lehké být knězem a neztratit naději. Když ho budete občas zvát k vám domů, určitě bude moci získat k dětem osobnější vztah.
      Budu na vás myslet v modlitbě. Přeji vše dobré! S.

      Delete
  4. Zaujímavý nápad a pekné prevedenie. :)
    Ale zdá sa mi, že do našich obalov od DVD by sa farbičky nezmestili na hrúbku. Asi máte iné - hrubšie obaly?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nene, záleží na druhu obalu, je jich spousta. Já jsem jako první řezala obal z DVD - Hurvínek. Tedy ryze české :-)

      Delete
    2. Jééé to je super čmankózní nápad;-D. My máme doma už pastelkovníček, ale tohle moc ráda taky vyzkouším. Vypadá to bezvadňácky:o))). Esťulka pořád maluje, tak se to bude určitě hodit na dlouhé chvíle. Děkuji mockrát za inspiraci. Páčko Míša

      Delete

Děkuji za milý komentář!