15.2.12

Učím se háčkovat ...

Včera jsem srovnávala a uklízela bavlněné příze na háčkování. Mám ráda to množství barev i příjemný materiál.  Učím se (svépomocně) háčkovat. Ráda bych uháčkovala pro malého Raphaela deku ze čtverců (granny squares). 


Máte nějaký tip na dobrý on-line návod? Nebo třeba video? Mám sice knížku s návodem, ale některé detaily mi přesto nejsou jasné a mám pocit, že to pořád ještě nedělám správně. Více-méně improvizuji, aby to nakonec mělo požadovaný tvar. 


Navíc mám pocit, že mi to jde hrozně pomalu. Za celý večer vypotím jeden čtverec. Už jsem si zkoušela vypočítat, za kolik let se tímto tempem dopracuji k celé dece :-) Velmi obdivuji všechny šikovné a talentované dámy, kterým jde háčkování od ruky. Tady jsou mé první pokusy:


12 comments :

  1. Taky jsem si včera dělala pořádek v přízích a vlnách, mám jich 3 ohromné papírové krabice a fůru plánů, co z nich vytvořím.
    K háčkování deky přeju hodně trpělivosti, já jen háčkovala menší kabelku ze čtverů a trvala mi celé léto :o)
    Ilona

    ReplyDelete
  2. Já chodím na raverly.com Stačí se zaregistrovat a člověku je tam k dispozici celý vlněný svět. Návody jsou buď placené, nebo jich je tam i hodně free. Granny squares patří většinou do té druhé skupiny. Návody jsou v různých jazycích, nejčastěji v aj, taky v nj. Lidi se tam sdružují do různých skupin podle svých zájmů a druhu tvorby. Je to skutečně obrovský svět pletařek, háčkovaček, přadlen, tkadlen a dalších vlněných řemesel. Přes návrháře se pak lze dostat i na jejich samostatné internetové stránky, takže další inspirace. Moc doporučuju.
    Sama dělám deku z hladce pletených čtverců, které jsou k sobě rovnou připlétané. Tady je ta deka vidět: http://oveckov.blogspot.com/2011/06/jak-se-plete-z-corriedala.html
    Celá deka pak vypadá jako navzájem proplétané pruhy (jako když jsme ve škole proplétali papírové proužky). Výhodou je, že odpadá závěrečné montování čtverců dohromady i to, že nepletu celou deku naráz, ale vždy jen jeden čtverec. Může se to samozřejmě dělat i z více barev. Opět na Raverly je takových popisů spoustu, viděla jsem tak dělané i ponožky a já měla svetr.

    ReplyDelete
  3. Ještě jsem zapomněla další tip - You tube, tak tam se dá podle videa učit i háčkovat čtverečky všeho druhu. Stačí zadat crochet

    ReplyDelete
  4. Přeji příjemný den,

    sem se budu opětovně vracet.Je tu z čeho čerpat nejen tvorba, ale i vzácná slova, která promlouvají ke každému kdo slyší...děkuji za ně.

    S milým pozdravením...pherenis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za milou návštěvu a krásný komentík na mém blogu a jsem ráda, že mě dovedl sem. Určitě se budu ráda vracet.
      Zdravím a přeji krásné dny. J

      Delete
  5. Sonjo,do toho se dostaneš-nááááhodou dobrý:-)
    Já taky neumím moc hačkovat a tak moc bych to chtěla umět.
    Vždycky mě to chytne,vydrží dva dny a pak,jak to rychle přišlo,tak to zase odejde:-)No asi mi to není dáno,kamarádit s háčkem.
    Nevzávej to a už se moc těším na tu deku.
    Pěkný den s pozdravem Žaneta.

    ReplyDelete
  6. Tve ctverecky vypadaji moc hezky. Na YouTube najdes hodne navodu, zadej si tam "granny square crochet" . Preji hodne zdaru a zdravim, Monika..

    ReplyDelete
  7. Tak to by som sa aj ja niekedy chcela naucit...

    ReplyDelete
  8. Ahoj Sonjo, děkuji za pozvání do tvého blogu. Úplně si tu chrochtám, protože tvoje malování je tak kouzelné. Připomělo mi to, že bych mohla zkusit přidat do mého blogu moje pokusy malování pastelkami.
    A zrovinka také háčkuji čtverečky na deku. Jen jsou jednobarevné a velké asi 15x15cm. Mám jich asi zatím 15 - to bude ještě dlouhá cesta :o)
    Těším se na tu tvoji, až bude hotová.
    Krásný den Zuzka :O)

    ReplyDelete
  9. Ahoj Sonjo, děkuji za pochvalu mého blogu, koukám, že taky háčkuješ, pěkné, jsi šikulka.pěkný večer Marcela

    ReplyDelete
  10. aahojky. tady hanča. háčkuji od svích 10 let. ke tvím čtveečkům ti poradím toto: z obrázků se mi zdají oka moc pevná a vlna je na háček moc velá. zkus si na to vzít věčí háček, uvidíš že to pujde rychleji když nebudeš muset okem tvrdě rvát háček. výsledek pak bude měkčí a vzdušnější. i hákování se ti bude zdát rychlejší. jinak hodně štěstí s dečkou

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji mockrát za radu. Háčkování přes léto nějak usnulo, ale myslím, že ho s dlouhými zimními večery zase vytáhnu. Hezký dne!

      Delete

Děkuji za milý komentář!