6.11.11

Rybízový koláč

V první řadě se musím pochlubit svým novým kuchyňským pomocníkem. Jsem z něj nadšena, myslím, že jsem se do něj zamilovala. Je báječný, všestranný, malý, praktický, jednoduše omyvatelný a použivatelný. Jedním slovem pro ženu, která zásadně nikdy nečte příbalové letáky a návody na použití. 


Zátěžová zkouška probíhala celý víkend. Zkoušela jsem dělat těsto, šlehat vajíčka, krájet zeleninu... S vámi se podělím o recept na rybízový koláč. Jednoduchý a moc dobrý (ode mně ani jiné recepty nečekejte :-)

Na piškotové těsto potřebujeme:
150 g práškového cukru
1 vanilkový cukr
3 žloutky
3 pol. lžíce vody
 - to vše vyšleháme a začneme postupně přidávat
50 g rozpuštěného másla
250 g mouky
půlku kypřícího prášku
jednu osminku mléka
  -těsto naneseme na vymaštěnou formu a pečeme pomalu dozlatova.

Rybízový koláč

Mezitím si vyšleháme ze 3 bílků sníh a pomalu přidáváme 200 g cukru (krystalového) s jedním vanilkovým cukrem. Tady bych chtěla poznamenat, že tahle verze receptu je na můj vkus až moc sladká. Třeba by neuškodilo tady nebo u těsta trochu z množství cukru ubrat.

Rybízový koláč

Do hotové pěny opatrně vmícháme cca 400 g červeného rybízu. Když zhruba třetinu až polovinu rybízu rozmačkáte, pěna se šťávou ochutí. Naneseme na korpus a vrátíme do trouby, kde už jenom sušíme. Na zhruba 150 až 170 stupňů asi 30 minut. Vrch nesmí být příliš tmavý. 

Rybízový koláč

Rybízový koláč

Rybízový koláč

Po upečení a sundání formy to vypadá nějak takhle. Dobrou chuť!

Rybízový koláč

1 comment :

  1. Výborná mňamka. A moje maminka vždy dělala totéž, jen místo piškotu na plech rozválela linecké těst a, upekla. Pak rozložila rybíz s našlehaným bílkem a nechala v troubě usušit. Když si na to vzpomenu, tak se mi i teď dělají boule za ušima :o)

    ReplyDelete

Děkuji za milý komentář!